Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

lördag 14 november 2009

Höst i Folklore

I höst ser man massor av kläder inspirerade av Folklore med stickade detaljer och fina broderier.
Kanske är det dagens datoriserade samhälle och stressiga tempo som får oss att längta tillbaka till det mer jordnära.
För egen del hoppas jag på en rivival för de gamla näbbstövlarna som jag hade då jag var liten:-)
Här är lite favoriter ur höstens kollektioner:




1.Tunika från MOLO som jag hittade på Lucky Little me för 349 kr
2.Ekovänlig babysko från ByBeOn 289 kr
3.Underbar liten broderad klänning från danska H.J.O.R.T  hittad på Pixiekids på50% REA! 249,50!
4.Min dotters favorit, ett handgjort linne i mjuk bomull från Melanies Masker även det på superrea hos Pixiekids 359 kr
5.Sti ckad klänning MOLO från Lucky little me  699 kr
6.Näbbskor i Naturgarvat läder från Sattajärvi skomakeri finns hos KERO 420 kr.

0 kommentarer: